سئو سایت

همه چیز درباره سئو

سئو سایت

همه چیز درباره سئو

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت AMP

طراحی سایت AMP برای سرعت بخشیدن به لود صفحات سایت در موبایل کمک شایانی میکند. شاید با خود فکر کنید که تفاوتی چندانی میان لود صفحه سایت در کامپیوتر ها و تلفن های همراه وجود ندارد. اما این چنین نیست، این ویژگی که از سال ۲۰۱۶ پدید آمده است باعث میشود که سرعت بارگذاری صفحات سایت در تلفن های همراه نیز به اندازه کامپیوار ها بالا باشد.

 

تجربه کاربری نشان داده که اگر ظرف مدت ۳ ثانیه صفحه ای لود نشود کاربران آن صفحه را ترک خواهند کرد. این مورد امروزه میتواند به ضرر میران کسب و کار های مختلف باشد زیرا اکثر کاربران افرادی هستند که ار تلفن های همراه برای جستجوی اینترنتی خود استفاده بیشتری میکنند.

با این وجود بسیاری از صاحبان وبسایت، با کم توجهی نسبت به پایین بودن سرعت بارگذاری وب سایت هایشان در موبایل، باعث از دست دادن بخش بزرگی از ترافیک وبسایت خود خواهند بود،  در این حالت مهم نیست که سایت شما چقدر اطلاعات مفیدی دارد اما به دلیل سرعت پایین  افراد سایت شما را ترک خواهند کرد.

زمانی که میخواهید صفحات سایت  دارای AMP باشد، باید از استانداردهای AMP استفاده کنید و صفحات سایت خود را براساس این استاندارد طراحی کنید. ابزاری به نام developer tools وجود دارد که  شما را از استاندارد کدهای خود بر اساس فریم ورک AMP آگاه می‌سازد.

 

 

مزیت های استفاده از طراحی سایت AMP
 

مزیت های استفاده از AMP

 

• افزایش چند برابری سرعت بارگذاری سایت

• افزایش بازدید کنندگان سایت

• بهبود رتبه در موتور جست و جو

• استفاده حداقل از پهنای باند

• مناسب برای تمامی سایت ها

• بهینه شدن نمایش محتوا سایت

 

 

AMP  چگونه کار می کند؟
 

AMP برای بارگزاری سریع  صفحات، ترکیبی از عناصری برای بهینه سازی صفحه است.

جاوا اسکریپت،میتواند  برای بهبود بخشیدن هر بخشی در صفحه استفاده شود، اما  ممکن است رندر کردن صفحات را به تاخیر بیندازد.برای جلوگیری از تاخیری که جاوا اسکریپت در رندر کردن صفحه می اندازد، AMP تنها به صفحات ناهمگون اجازه این کار را می دهد.این صفحات AMP هر جاوا اسکریپتی که توسط مدیر سایت نوشته شده باشد را ممنوع می کند و از جاوا اسکریپت قانونی و معینی استفاده می کند.

منابعی نظیر iframeها، تبلیغات یا تصاویر باید اندازه خود را درون HTML تعیین کنند تا AMP بتواند اندازه آنها را در هر بخش و موقعیت آنها پیش از دانلود تمامی منبع، شناسایی کند.Amp پیش از اینکه منابع دانلود شود، طرح و لایه صفحه را بارگزاری می کند.

AMP اجازه نمی دهد که مکانیزم های توسعه رندر کردن صفحه را بلاک کنند.AMP برای گسترش مواردی همچون Instagram، Tweets، lightboxes و غیره، سودمند می باشد.

 

قیمت راهبند

 

 

نحوه نصب AMP روی سایت وردپرسی
 

در بسیاری از دستگاه های موبایلی، بارگزاری متن ها کند است.این تکنولوژی را می توان از طریق کدهای html و Javascript اجرا کرد. طریقه عملکرد این تکنولوژی به این صورت است که محتوای سایت در حافظه یا همان کش Google AMP ذخیره می شود و بعد از ورود دوباره کاربر، سایت از روی کش به سرعت لود می شود وب سایت های معتبری همچون توییتر، لینکدین و … از این ابزار استفاده می کنند.

مانند نصب همه افزونه های وردپرس، نصب AMP هم روی وردپرس آسان است.این افزونه را میتوان از مخزن افزونه وردپرس دانلود کرده و به راحتی آن را نصب کرد. در ابتدا باید افزونه ی AMP را روی سایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید.بعد از فعال سازی به صورت خودکار، AMP  روی وب سایت شما فعال می شود.

برای تنظیمات بیشتر یا مشاهده ی تنظیمات مربوط به AMP می توانید به قسمت General در تب AMP مراجعه کنید. همچنین در همین قسمت می توانید AMP  را روی وب سایت فعال یا غیر فعال کنید.  پس از نصب و فعال سازی افزونه ، باید افزونه فرم ساز WPForms را بر روی وردپرس نصب و فعال کنید. این افزونه در دو نسخه Lite و Pro ارائه می شود که درهر دو امکان ساخت فرم های AMP وجود دارد.

 

تاثیر طراحی سایت AMP بر سئو سایت
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مفید از دید کاربران و ربات های گوگل می باشد، بنابراین این نتیجه را می توان گرفت که استفاده از طراحی سایت AMP  در سایت بر روی سئو و رتبه آن در موتورهای جستجو در دراز مدت تاثیر مثبتی خواهد داشت..هرچقدر میزان ماندگاری افراد در سایت بیشتر باشد و سایت با سرعت بیشتری به نمایش در بیاید باعث میشود کاربران زمان بیشتری را در سایت سپری کنند. همین عامل باعث میشود تا رتبه سئو سیات بهبود پیدا کند . بنابر این ویژگی میتواند تاثیر مستقیم و مهمی در سئو سایت شما داشته باشد.

  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • tandis nik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی