سئو سایت

همه چیز درباره سئو

سئو سایت

همه چیز درباره سئو

  • ۰
  • ۰

آهن آلات

 

تیرآهن هاش چیست ؟
 قیمت آهن آلات بسته به نوع و سایز آهن متفاوت است.  تیرآهن هاش یکی از پرکاربردترین و مهمترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان سازی است که در بازار به نام تیرآهن بال پهن نیز شناخته میشود و دارای جان و بال یکسان از نظر واحد طولی است. شکل ظاهری هاش به دو صورت H و I است. این دو نوع تیرآهن در شکل ظاهری و کاربرد تفاوت هایی دارند.
Hو I در ظاهر هم چندان شبیه به هم نیستند. این تفاوت در شکل ظاهری و میزان ضخامت فلنج های مقطع می باشد.

تیرآهن یکی از مقاطع فولادی اصلی و پرکاربرد درصنعت ساختمان سازی به شمار میرود که انواع مختلفی دارد. در ابتدا تیرآهن فقط به صورت آی انگلیسی طراحی میشد که به آن تیرآهن معمولی میگویند ولی با پیشرفت علم و نوآوری درعرصه اسکلت سازی ساختمان, شکلهای دیگری از این سازه پرکاربرد, تولید و عرضه شد که یکی از بهترین نمونه های آن تیرآهن هاش یا تیرآهن بال پهن میباشد. البته نوع دبگرب از تیرآهن به نام تیرآهن لانه زنبوری وجود دارد که کاربرد دیگری در ساختمان سازی دارد.

تیرآهن بال پهن HEB یا تیرآهن هاش H، یکی از سه حالت تیرآهن های تولید شده در بازار می باشد.
تیرآهن بال پهن ، نوعی از تیرآهن است که مقدار بال و جان آن یکسان بوده و باهم برابر می باشند. در واقع ارتفاع پشت تا پشت تیرآهن مقدار یکسانی دارد.البته تیرآهن بال پهنHEBیا تیرآهن هاش H از نوع تیرآهن سنگین هاش H بوده، یعنی تیرآهن بال پهن ضخامت بیشتر و وزن سنگین تری نسبت به تیرآهن بال پهن HEA دارد.
این نوع تیرآهن به صورت سبک، سنگین و نیمه سنگین استفاده می شود. اگر بخواهیم یک توضیح مختصر دیگری در مورد تعریف تیرآهن داشته باشیم این است که اگر بال تیرآهن با جان (منظور از جان تیرآهن ارتفاع پشت تا پشت تیرآهن است) برابر باشد به آن تیرآهن بال پهن (هاش) گفته می‌شود.

تیرآهن هاش
عرض سطح مقطع این تیرآهن نسبت به تیرآهن معمولی بیشتر بوده واندازه بال وجان آن برابر است . همین ساختار فیزیکی متفاوت باعث بروز رفتارهای ویژه آن درهنگام کاربرد در اسکلت بندی ساختمان شده است. معمولترین محل کاربرد تیرآهن هاش درستونهای اصلی وتکیه گاههای عمودی است برای ساختن تیروخرپا, برای اتصال تیرهای دیگر به دلیل داشتن طول زیاد و سطح مقطع وسیع, سهولت واطمینان کار را بالا برده است.
تیرآهن هاش به علت دارابودن جان و بال مساوی میتواند در برابر نیروهای وارده در دوجهت مقاومت یکسانی داشته باشد و همین نکته به ظاهر ساده ولی مهم میتواند تاثیر بسزایی در کاهش زمان کار, فضای کار و هزینه ها و در نتیجه کاهش هزینه نهایی پروژه داشته باشد

تیرآهن بال پهن چیست؟
تیرآهن IPB: تیرآهن IPB= HEB, HEA یا معروف به تیر بال پهن که در بازار به نام هاش نیز شناخته می شود، در دو نوع بال پهن سبک و بال پهن سنگین می باشد. بهترین پروفیل نورد شده برای ستون، تیرآهن بال پهن IPB یا قوطی مربع شکل است؛ زیرا از نظرمقاومت بهتر از مقاطع دیگر عمل میکند، علاوه بر این در اکثر شرایط اجرایی، اتصال تیر ها به راحتی روی آنها انجام می شود.

هاش، تیر عریض یا دارنده ی بالهای پهن (مانند H) است که طول بال هایش به نسبت تیرآهن IPE بزرگ تر می باشد. اندازه بال این پروفیل با ارتفاع آن برابر بوده و مقطع ساده ی آن برای تهیه ستون استفاده می گردد. همچنین از آن برای تهیه تیر و خرپا نیز استفاده می گردد. طول این نوع پروفیل بین ۸ تا ۱۶ متر بوده و دارای ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است.

  • ۹۹/۰۲/۲۹
  • tandis nik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی